ישנם סוגים שונים של פרויקטים שמטרתם היא לשפר את המראה, הבטיחות והנוחות של מנעד של
מתחמים, מבניינים ועד לאזורים נרחבים במועצות שלמות. מנהלי פרויקטים ועובדי מועצה מבינים
כיום את החשיבות שבהסברה ובגיוס הציבור הרלוונטי עבור הצלחת הפרויקט משלביו הראשונים ועד
לאחרי סיומו.
אף על פי שבסופו של דבר פרויקטים אלו תורמים לתושבי המועצה ומטרתם היא להעלות את איכות
החיים שלהם, מועצות ומנהלי פרויקטים רבים מתקשים במשימה זו, נתקלים בהתנגדויות בלתי
צפויות ומשקיעים משאבים וזמן רב בכיבוי שריפות הנוצרות מאי שיתוף הפעולה של הציבור.
נוקטים מראש בגישה הנכונה
הדבר הראשון שחשוב לזכור, בכל פרויקט בינוי, הוא שלאחר שהפרויקט יסתיים יהיו אלה אנשים
אשר ישתמשו בו ויאכלסו אותו. כאשר שלבי הפרויקט משותפים עם הציבור בצורה חכמה ומתנהל
דיאלוג אפקטיבי בין הפרויקט לציבור הרלוונטי, אנו עדים למגוון רחב של יתרונות ההופכים את
הפרויקט לנוח יותר לביצוע ולהפחתה משמעותית באירועים המעכבים והלא צפויים.
יידוע הציבור מביא התעניינות חיובית
בין אם הפרויקט נעשה מטעם מועצה או מטעם חברה פרטית, כאשר מיידעים את הציבור
אודות הפרויקט ומטרתו – הערך של מבצעי הפרויקט בעיני הציבור עולה. עצם העשייה
עבורם ותחושת ההתחדשות שפרסום הפרויקט מביאים מבטיחים כי המוניטין הציבורי של
חברי המועצה או הארגון יעלה. נוסף על כך, יידוע הציבור מאפשר פרסום מפה לאוזן של
הפרויקט אשר יכול ליצור עניין בקרב משקיעים ולקוחות עתידיים.
שיתוף הציבור מפחית תלונות ומעודד הכנה מוקדמת של התושבים
פרויקטים אשר אינם משתפים ביעילות את הציבור בנוגע לפרויקט, תהליכי הבנייה ולוחות
הזמנים נתקלים במגוון רחב של התנגדויות מצד הציבור. התנגדויות אלו יכולות ליצור
עיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים ואף לגרום לריבים עם הציבור ופרסום שלילי אשר
ירחיקו משקיעים ולקוחות פוטנציאליים.
כאשר ישנו שיתוף אפקטיבי ונכון של הציבור, התושבים הנמצאים בסביבת הפרויקט יכולים
להתארגן מראש ואף לפנות מבעוד מועד עם סוגיות שבשלב זה יתאפשר לך לפתור ללא
עיכובים או השקעה של כספים.
שיפור התדמית שלך
שיתוף הציבור ועבודה בשקיפות מקרינים אור חיובי מאוד על היזם – ומעבר לכך שהם יכולים
לסייע לך בפרויקט הספציפי, רושם זה ילווה אותך במאמצייך הציבוריים והפרטיים בעתיד.
שליטה בשיח הציבורי בנוגע לפרויקט שלך תבטיח שהוא יעבור בצורה חלקה ושכל הטענות
לגביו יישמעו וייענו עוד לפני תחילת הבנייה, דבר שבכוחו למנוע פרסום שלילי.
כיצד רצוי לשתף את הציבור בפרויקט?
שיתוף הציבור בפרויקט שלך יכולה להיות משימה לא פשוטה. כדי לשלוט בשיח, עלייך לוודא
שהפרסום מתבצע באופן היעיל ביותר ובתזמון הנכון. בדומה לפרסום של מוצר, חשוב שיהיה לך
מסר ברור לגבי הפרויקט אותו ברצונך להעביר ולדעת מי בדיוק הוא הציבור אליו ברצונך לפנות.
להכיר את קהל היעד שלך
כלי עיקרי בהצלחת מסע השיתוף וההסברה הוא הבנת קהל היעד שאליו ברצונך לפנות.
כאשר מדובר בפרויקטים בדמות בינוי, במקרים רבים קהל היעד יתחלק בין התושבים
המתגוררים בסביבת הפרויקט לבין לקוחות או משקיעים פוטנציאליים. מאחר שאלו שני
קהלים שונים, יהיה צורך לפנות אל כל אחד מהם עם מסר אחר ובגישה שונה.
להשקיע בפרסומים הנכונים
כאשר הוא לא מתוכנן בצורה מקצועית ויעילה, פרסום הפרויקט שלך ושיתוף הציבור בפרטיו
יכול להגיע עם עלויות גבוהות מכפי שאפשר לצפות. לאחר הבנת קהל היעד שלך והמסר
שברצונך להעביר, המשימה הבאה היא למצוא את המדיה והשפה להעביר אותו.
אקו ויז"ן לרשותך
חברת אקו ויז"ן מתמחה בייעוץ, תכנון וניהול של פרויקטים בכל רמות המורכבות. למידע נוסף על
שיתוף הציבור ועל אספקטים נוספים בניהול פרויקט מוצלח – אחנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר
לשיחת ייעוץ ראשונית ולא מחייבת, לספר לנו על הפרויקט שלך ולשמוע כיצד נוכל לעזור לך להפוך
אותו למציאות בדרך המהירה, היעילה והנכונה ביותר.